返回列表 回復 發帖

14847

Bangalore, 18. mai (IBNS) signaliserer en mulig begravelse av sine økser, sa Karnataka guvernør HR Bhardwaj på onsdag at han er en venn av Chief Minister BS Yeddyurappa, en dag etter at han utstedte en hardtslående uttalelse mot CM og slengte ham for en konstitusjonell sammenbrudd.?
Yeddyurappa også hadde paradert hans MLAs før presidenten i New Delhi for å vise sin styrke på tirsdag og krevende fjerning av Bhardwaj etter guvernøren rådet president s styre i staten.? Varmer opp til hverandre på en offentlig funksjon i morgen, Bhardwaj sa han ikke er forskjell på folk, han er en venn av Yeddyurappa. Han fortalte reportere at han vil holde seg som guvernør i fem år.
Jeg ikke gi resignasjon. Jeg er her i fem år, .? Guvernør sa, reagerer på kravet om tilbakekalling sin av BJP Han fortalte offentlig sammenkomst hvor begge ble sett kvelden klappe i hendene: Vi er venner. Disse politiske spenninger er irrelevant.
Bhardwaj sa: Vi må vie oss til Grunnloven og lov. Ingen av oss endre vårt syn?. Prinsipielt ikke kroppen sitter på Mouth Everest for lang tid, Bharadwaj sa.?
Tidligere på morgenen, CM sa han ville møte guvernøren på 16:00 med hans kabinett kolleger.? Jeg vil be ham om å gi klarering til å starte vår session fra den andre av neste måned, Yeddyurappa sa.
Yeddyurappa tirsdag kveld paraderte 122 MLAs før president Pratibha Patil i New Delhi som beviser at Bharatiya Janata partiet (BJP) har de magiske tall å forbli i den varme sete i den sørlige delstaten,nike free norge.
? Etter møte presidenten, sa BJP president Nitin Gadkari de har oppfordret presidenten til å huske guvernør HR Bhardwaj som han hevdet var ty grunnlovsstridig måte å fjerne en flertallsregjering, og antydet at president s regelen.
? Yeddyurappa sa at han hadde bevist sin flertall før president Pratibha Patil.? I Karnataka, guvernør HR Bhardwaj derimot utstedt en sterk uttalelse som sier Chief Minister og Speaker tuklet med tall som han rettferdiggjorde presidenten s regelen.
? Tidligere reagerer på Karnataka guvernør HR Bhardwaj anbefaling av presidentens regel i staten, sa Yeddyurappa han har full tillit til statsminister Manmohan Singh og håpet at han ikke vil ta noen udemokratisk beslutning.
? La oss ikke anta ting. Jeg har fått 100 prosent tillit til statsministeren at han ikke vil ta noe udemokratisk beslutning, og jeg har fått 100 prosent håp om at vi vil få rettferdighet, Yeddyurappa fortalte journalister tirsdag.
? Governor of Karnataka har forsøkt å destabilisere vår regjering helt fra begynnelsen. Vi ber presidenten og statsministeren å redde Karnataka, for å redde demokratiet ved å hente guvernøren, Yeddyurappa hadde fortalt mediapersons.
? Den BJP i Karnataka,nike free sko, styrket av den fornyede støtte fra 16 lovgivere som tidligere hadde gjort opprør,nike free run 3, og ledet av senior leder Advani, slengte guvernøren oppfordring til presidentens styre i Karnataka som ulovlig, grunnlovsstridig og et drap av demokratiet.
? The Congress-ledede koalisjonen ved Senter tråkket nøye og syntes uforpliktende over regjeringens rapport og appell for å etablere presidentens styre. ? Guvernøren hadde anbefalt presidentens regel siterer et konstitusjonelt sammenbrudd i staten og modigere av en Høyesterett dom velt? De suspensjoner av de 16 MLAs fjor av forsamlingen høyttaler.
Bhardwaj påstått at BS Yeddyurappa og Speaker KG Bopaiah misbrukt de konstitusjonelle bestemmelser for å vinne tillit stemme i oktober i fjor Totalt 16 MLAs -.? Fem uavhengige og 11 fra BJP som hadde gjort opprør mot CM - ble suspendert av Speaker KG Bopaiah den 11. Okt fjor, timer før BS Yeddyurappa s tillit stemme, slik at han kunne vinne med en wafer-tynn margin.
? Den Karnataka Assembly har 224 seter.? Men alle MLAs i en kuvending støttet Yeddyurappa på søndag sist.
Related articles:
返回列表